A közlemény szerint a biztosítási jogviszony szünetelésének első napja utáni 15 napon belül be kell jelentkezni a NAV-hoz a 20T1011 jelű adat- és változásbejelentő lapon. A nyomtatvány a www.nav.gov.hu honlapról letölthető és benyújtható az ügyfélkapun keresztül elektronikusan, vagy a nyomtatást követően postán. Akinek van a NAV ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszeréhez (06/80-20-21-22) PIN-kódja, az telefonon is bejelentkezhet. PIN-kódot igényelni lehet a NAV honlapjáról elérhető ONYA alkalmazással.
 
Az egészségügyi szolgáltatási járulékot a tárgyhónap utáni hónap 12. napjáig átutalással vagy csekken lehet befizetni a NAV Egészségbiztosítási Alapot megillető bevételek magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számlájára, amelynek száma: 10032000-06056229. Átutaláskor a közlemény rovatban az adóazonosító jelet fel kell tüntetni.
 
Az egészségügyi szolgáltatási járulékot a munkavállaló helyett - hozzájárulásával és a NAV jóváhagyásával - más személy vagy szervezet is megfizetheti.
 
A járulékfizetéssel és a nyomtatvány kitöltésével kapcsolatban a NAV infóvonalán, a 1819-es telefonszámon lehet érdeklődni, illetve a NAV honlapján további hasznos információk találhatók a 20T1011-es adatlap kitöltési útmutatójában és a 91. számú információs füzetben.
 
A bejelentkezés nehézséget okozhat a munkavállalóknak, ezért a NAV arra kéri az érintett munkáltatókat, segítsenek munkavállalóiknak a 20T1011-es adatlap kinyomtatásával, ezt követően ugyanis a munkavállaló a kitöltött nyomtatványt postán be tudja küldeni a NAV-hoz.
 
A kézi kitöltésű 20T1011-es nyomtatvány elérési útvonala: https://www.nav.gov.hu/nav/segitseg_rendkivuli_helyzetben/Pdf_formatumban_letol20200318.html